Tuesday 3 May 2011

Barcelona ke Final Piala Juara-Juara Eropah 2011!







Keputusan 1-1 dalam perlawanan separuh akhir kedua awal pagi tadi (agregat 3-1) melayakkan Barcelona meneruskan cabaran ke pusingan akhir kejuaraan ini. Lawan di peringkat akhir akan ditentukan mengikut keputusan perlawanan separuh akhir kedua antara Manchester United dan Schalke.


Game semalam.. Seperti biasa la kan..  penguasaan bola semestinya berpihak pada Barcelona dengan 64%.. bagi aku memang setakat ni Barcelona la yang terbaik di dunia.. almost perfect.. dari serangan hingga pertahanan... sangat sangat lah aku terpesona dengan kualiti hantaran bola the Catalan ni.. Superbbbb!


Apa pun aku kecewa sikit dengan mutu pengadilan game malam tadi.. nampak macam berat sebelah.. lebih memihak kepada Barcelona.. yang buat aku rasa tak puas hati bila gol Real Madrid tidak dikira... korang tengok la ulangan perlawanan nanti.. korang nilai la sendiri tanpa prejudis.. Tambah buat spoil mood tengok game ni bila banyak sandiwara dari player Barcelona.. terutama Mascherano.. kecewa aku sangat-sangat.. 


"Mascherano"
Kita tengok di Final nanti, Kalau tengok peluang.. yang bakal jumpa dengan Barcelona.. aku tengok-tengok macam MU (kelebihan jaringan agregat 2-0).. tapi kita tunggu la result separuh akhir kedua awal pagi esok.. mana la tau Schalke boleh cipta kejutan.. Dalam bola ni macam-macam boleh jadi.. 


Kalau nak tengok highlight perlawanan separuh akhir kedua Barcelona-Real Madrid boleh tengok disini
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/matches/









No comments:

Post a Comment